štvrtok 11. októbra 2012

Nenikékamen III - Tretí polmaratón, najslabší výsledok

Celá tohtoročná sezóna bola nejaká nepodarená, málo času, veľa akcií, ktoré kolidovali s orienťáckymi pretekmi, minimum tréningu, minimum pretekov, veľa choroby a nehoda na motorke...

To všetko viedlo k môjmu tretiemu polmaratónu v živote. Veľké ciele som si nedával, kondička moc nebola a navyše som v stredu pred maratónom ochorel a ležal  teplotách do piatku.



Na štarte som bol rád, že tam som a že sa cítim relatívne fajn aby som vybehol, tušil som že to bude trápenie a aj tak bolo.

Vybehol som s Vladom a dobre sme sa držali, tempo okolo 5min/km sme držali asi do polovice behu. Avšak musel som si odskočiť na malú (asi som napil naozaj veľa vody) a stratil som Vlada, už som ho nedobehol.

Tempo klesalo a už na Mojzesovej asi od 15km som začínal mať dosť a začal odpočítavať km aj minúty nech už to skončí. Beh sa zmenil na trápenie, tempo klesalo a snažil som sa dostať aspoň pod 2 h. Z dychom problém nebol ale nevládali nohy, boleli ma kĺby a navyše sa mi spravil otlak na ľavej nohe. Dobeh na Hlavnej som ale dal trošku vo svižnejšom tempe a čas sa zastavil na hodnote 1h 59m 06s (Čistý čas 01:58:32). Čas na sekundu presne o 15 min horší ako pred rokom. A žiaľ čas horší aj ako na mojom prvom polmaratóne v Kysaku. Aj keď len o niečo viac ako minútu.



Tohtoročná medajla teda bola neskutočné vydrená a "bolela" oveľa viac ako minulý rok. Veru veru bez tréningu a dobrej kondičky je to oničom. Ak chcem budúci rok dať celý maratón tak naozaj musím poctivo máknuť. Predsavzatie a cieľ je jasný - 2013 - 90. ročník MMM - celý maratón niekde okolo 4h.


Výsledky:

Deň plný rekordov:


Bol to deň plný rekordov v takmer ideálnom počasí (15°C, pod mrakom, bez vetra a iba s ojedinelými zrážkami). Osemdesiate deviate pokračovanie najstaršieho maratónu v Európe prinieslo oba traťové rekordy a tiež nový účastnícky rekord pri štarte viac než 7400 bežcov zo 46 krajín vo všetkých disciplínach. Väčšina z 30.000 divákov na trati musela byť spokojná. Štyria najrýchlejší muži bežali rýchlejšie než bol aktuálny traťový rekord (2:08:33, Gilbert Chepkwony v roku 2010), pričom tempo vystupňoval najmä víťaz Lawrence Kimaiyo od 36. kilometra. Viac nájdete tu.

3 komentáre:

  1. Hoci s casom nie si spokojny, ajtak gratulujem!
    Zopar slov k pricinam z mojho pohladu:
    Jedna vec je choroba, druha trening.
    Podavat vykon tohto typu (kratko) po chorobe nie je dobre, pokial sa nechces na trati trapit. Sam som tuto chybu spravil pri polmaratone MMM v 2010, scasti aj v 2011, kedy som nebol uplne fit a aj napriek tomu som nastupil na start. Casy mohli byt lepsie. To tvoje obehnutie ma na cca 18 kilometri min. roku na MMM, bolo zapricinene mozno aj tym, ze som prilis rychlo zacal, ale kazdopadne aj tym ze som nebol fit.
    Druha vec je kvalitny trening. Bez neho nemozes pomyslat na odbehnutie polmaratonu bez trapenia a za pomerne dobry cas pre teba. Ale to uz je ina kapitola.
    Este zopar slov k tvojmu rozhodnutiu bezat buduci rok vramci MMM maraton. Nie zla myslienka, no ja na tvojom mieste by som si radsej zlepsil cas na 21km a potom pomyslal o 42km. Ale your choice, kazdopadne bez treningu to nepojde ;)
    Sportu zdar!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Matúš Plný súhlas... Tá choroba to vie zobrať veľa síl... Možno keby som tlačil na pílu tak by som zabehol lepšie, v polovici som mal zabehnuté tak na čas 1h 50m. Ale bál som sa že ma to kdesi po tej chorobe zloží...

    Nuž na maratón nemám, ale niekde začať treba. Začnem prihláškou, hneď ako sa prihlášky otvoria a budem trénovať. Je nás viac, čo to chceme na 90. tom ročníku MMM skúsiť tak uvidíme ako to dopadne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. gratulujem a uvedomte si chalani, že dôležité je zúčastniť sa a dobehnúť do cieľa, no a čas to je len čerešnička na torte, ako čítam závisí od mnohých podmienok a nakoniec jeden z tých časom bude stále najlepší pre teba :)
      MHs

      Odstrániť