nedeľa 26. februára 2012

Valentínska snežienka 2012 - moje prvé výročie orientačného behu :-)

Nuž ale ten čas letí že... Kto by to bol povedal, že takto pred rokom som sa vrátil z Maroka a z ničoho nič sme sa s Ifkom ocitli na Hradovej na prvých pretekoch v orientačnom behu.

Článok: Tenkrát poprvé - Orientačný beh

A ako to už chodí, začalo ma to baviť, orienťak sa stal drogou a zažil som vďaka nemu kopu záujímavých akcii, pretekov, srandy a sponzal kopu super ľudí, priviedol ma k bežkárskych pretekom, orientačnému behu na bežkách, cvičeniu v telocvični, dokonca piatkovému futbalu :-)

No ale vráťme sa k výročnej Valentínskej snežienke 2012. Znovu to bol šprint a to v areáli okolo spoločenského pavilónu, kde bol kedysi dávno aj jeden tréning. Priestor teda nebol úplne neznámy.

Po štarte som sa sústredil hlavne nato aby som sa nedomotal na prvej-druhej kontrole. Po nájdení jednotky som zistil, že ešte nemám premyslený postup na dvojku tak som trochu kráčal, predsalen sa do toho treba po zime dostať a naštartovať orientačný a pamäťový modul. 3-4 už v pohode. Prebeh na 5-ku mal dve alternatívy a zvolil som sprava - teraz vidím, že ľavá strana bola asi kratšia. 6-7-8 v pohode ale zisťujem že kondička po zime nič moc. Tempo už nad 5 min/km. Počas prebehu na 9-tku zrýchľujem no nevydržalo to až tak dlho ako by som chcel...

Mapa s mojim postupom

10-11-12 sú pokope. Prebeh na 13-tku volím medzi domy, tempo už kolíše, tuším sa mi po razení kontroly nechce moc rozbiehať... Navigačne zatiaľ úplne bez problémov, memorujem si mapu, postup aj číslo kontroly (šli po poradí až doteraz) aj postup na nasledujúcu kontrolu.

Na 15-tke som na chvíľku spomalil a vyberal z ktorej strany zvoliť postup. Zvolil som zľava a myslím, že správne. Na tomto prebehu bežím dokonca tempo 4:10 - 4:30 ale v závere spomaľujem. Stretávam dokonca Jura a dumem ako sa sem dostal, nakoniec sa ukázalo že trochu poblúdil...

17-18-19 navigačne bez problémov ale už to bežím celé nad 5 minút/km, spomaľujem. Trochu prekvapený stretávam Ifka a tak už tuším, že som na neho stiahol dosť veľa keďže štartoval 4 min predo mnou.

Z 19-tky na 20 je naozaj dlhý postup na druhý koniec mapy, rýchly pohľad do mapy naznačuje ísť sprava, pomedzi garáže na dvaciatku. Je to dlhý prebeh, tempo kolíše od 4:30 až do 6 min. Od 20-tky odbieham nesprávnym smerom (počas behu som si omylom už memoroval postup na kontrolu 22, teda odbeh vpravo medzi domy - bola tam veľká podobnosť 20 a 21) Našťastie som nazrel dom mapy a hneď sa opravil. Strata bola do 10 sekúnd.

22-23 potom už v pohode ale pomaly. Chvíľu zvažujeme prebeh na 24 zľava, ale tuším som rozmýšľal skôr aby som nemusel bežať :-) Keď už ale vidím že cieľ je blízko mobilizujem sily a zrýchľujem do cieľa dobieham v tempe pod 5 min/km...

V cieli som bol nakoniec za 29m53sek, zabehol som 5,24 km. Víťaz to dal za 20 min. Nakoniec z toho bolo 18-te miesto z 21. Juro poblúdil no aj tak ma o pár sekúnd ubehal. Ifko poblúdil a už ma neubehal :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára