pondelok 26. septembra 2011

Týždeň pred polmaratónom - Môj prvý 15 km beh celý pod 5min/km

Týždeň pred Košickým polmaratónom na ktorý sa chystám sme si dali s Ifkom generálku. Za týmto účelom sme sa presunuli na letisko, kde je rovina... Istou komplikáciou bol vietor.

Začali sme asi 1.5km rozbehom, ktorý som ani nemeral. Následne šatrtujeme proti vetru smerom k mestu. Od začiatku nasadzujem tempo pod 5min/km a nemienim poľaviť. Na moje prekvapko sa mi šlo veľmi dobre a zľahka. Spravil som si postupne slušný náskok na Ifka. Po otočke v Barci ma však začínajú bolieť chodidlá. Obul som totiž úplne nové tenisky aj nové ponožky a nejak to nefunguje.

Po 8 km bežím okolo miesta kde sme štartovali a kde sme si nechali vodu. Do úst dávam len pár hltov a zvyšok vody lejem na obe tenisky ako ma pália chodidlá. Zabralo to a bežím ďalej do druhej polovice trasy okolo letiska. Vydržalo to však len pár kilákov, po otočke už doslova trpím, spomaľujem dobieha ma Ifko a ide dopredu. Bežím tak aby som dal 15 km a v mieste štartu beh ukončujem. Ifko beží ďalej. Hneď sa vyzúvam a prechádzam na boso.

V závere som spokojný, ešte nikdy som nedokázal odbehnúť 15km v priemere pod 5 min na kilometer, takže nemôžem byť nespokojný. Zistil som že tenisky treba zabehnúť a tiež že olievanie vodou nefunguje.

Tak napriek nie veľmi prepracovenému tŕeningu dúfam, že v nedeľu zabojujem a podarí sa polmaratón pod 1h 45 min.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára